Сторінка МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА

Глуховська Людмила Ярославівна

Кредо : "Шукай нове, твори, дітей і музику люби!"

Тюрина Маріанна Юріївна

Кредо : "Музичне виховання – це не виховання музиканта, а перш за все, виховання людини."

Блог музичних керівників:https://musicembodiment.blogspot.com/

ПОРАДИ БАТЬКАМ
Вплив музики на психіку дитини
Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення, спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії).
У зв'язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.
Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитини) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика при гіперзбудливості, розгальмованим дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.
Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.
Музику можна слухати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м'яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.
Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому - може заподіяти людині шкоди.
Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на того, хто говорить. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються в змісті промови, в її інтонаційному забарвленні. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, у свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не сприймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м'яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.
Співайте діткам перед сном
«Котику сіренький...» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!

Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Котику сіренький,                                  Дитя буде спати,
Котику біленький,                                 Котик воркотати,
Котку волохатий,                                 Ой на кота воркота,
Не ходи по хаті,                                     На дитину дрімота!

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.

Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Рученьки, ніженьки,
Лагідні очі!
Спокійної ночі!
Скінчилася гра!
Рученьки, ніженьки,
Спокійної ночі!
Спати пора!
Музика в житті дитини
Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух та емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють, фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи цю близкість дорослого, відкривають їм свої таємниці, почуття та емоції. Як це прекрасно - знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати.Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслуховувались у звучання слів та словосполучень. 
 Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почутів, настрою, ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозор, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокальною і інструментальною. Це можуть бути пісні виконані батьками, чи музичні твори у грамзапису, ауді та відео записи. Для кращого запам”ятовування пісні, чи музичного твору, можна асоцціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам”ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цілісність. 
Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки, палички, камінці, капронові пляшечки чи коробочки, яки наповнюють крупою, горохом, квасолею. І граючи на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні, і одержує велике задоволення.
Для розвитку танцювальних навичок потрібно як умога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.
 Якщо музика визиватиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально. 


Музичне виховання дитини в сім′ї
Діти, які частіше знайомляться з музикою, мають більш багатші почуття, вони частіше звертають увагу на почуття і переживання інших людей. Краще, швидше і повніше вбирають у себе все нове, як правило добре навчаться в школі.
Багато дітей дуже ємоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активному прояві своїх почутів. Ті, хто зблизька спостерігають за життям маленьких дітей, знають з яким натхненням малята співають, танцюють.

 Зацікавленність до музики і музичні здібності виявляються у дітей по різному. Багато з них із великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики ніби то байдужі. Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, у них немає слуху і розвивати його безперспективно. Така точка зору невірна. У кожної дитини можливо пробудити зацікавленність і любов до музики, розвивати музичний слух та голос. Це підтверджує життєва практика і наука. Привчати дитину до музики в домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними способами: співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи, дитячі музичні радіо та дивитися музичні телепередачі. Якщо є можливість водити дитину на концерти.

Треба прагнути до того, щоб діти не просто раділи музиці, а вчилися переживати закладенні в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною, питати в неї:
-яка це музика, весела чи сумна? Спокійна чи навпаки? Що така музика може розповісти?
Що під неї хочеться робити? пропонувати дитині самостійно дати назву музичному твору. З'ясувати, чому саме таквона хоче його назвати.
Такі питання викликають інтерес дітей до слухання і розвивають творчі здібності малечі.

Розвивати вміння емоційно переживати музику допомогає також читання казок, оповідань, тому що переданний словесно сюжет і переживання героїв дітям більш доступний.

Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можно загадувати загадки: співати мелодію без слів і запитати яка це пісня. Таким чином непомітно дитина привчається до музики. В наслідок такої роботи батьки зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти у яких ще невиявляються музичні здібності і треба допомогти їм розвиватися: більше співати, слухати музику, танцювати. Треба створити в сім'ї атмосферу любові до музики, якомого схвалювати потребу дитини проявиляти себе в музиці. Треба пам'ятати, що це приносить дитині радість і робить її добрішою.
Здібності вашої дитини

Музичні
1.     Любить музику і музичні записи, завжди прагне туди, де можна послухати музику.
2.  Швидко реагує на ритм і мелодію, уважно вслухається в них, легко запам'ятовує.
3.     Якщо співає, то вкладає у виконаня свої почуття, енергію, передає свій настрій.

Артистичні
1. Часто, коли дитині не вистачає слів, вона виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами.
2.          Змінює тональність і гучність голосу мимоволі, наслідуючи людину, про яку розповідає.
3.          З великим бажанням виступає перед аудиторією, навіть перед дорослими.

Літературні
1. Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися образного сюжету, не втрачає основної думки.
2.          Любить фантазувати на тему реальної події, причому додає до розповіді щось нове і незвичайне.
3.          В усних розповідях добирає такі слова, що добре передають емоційні стани й почуття героїв.

Художні
1. Не знаходячи потрібних слів, дитина починає малювати або ліпити для того, щоб висловити свої почуття.
2.          Любить малювати чи ліпити людей, тварин, різні предмети.
3.          Прагне створити щось: прикрасу для кімнати, одягу тощо.

Спортивні
1.  Дитина енергійна і повсякчас хоче рухатись.
2.          Дитина смілива, не боїться дрібних травмувань.
3.          Краще від однолітків фізично розвинута, рухається легко, пластично.

Інтелектуальні
1.  Добре мислить, розуміє причини і мотиви вчинків інших людей.
2.          Має хорошу пам'ять, любить спостерігати.
3.          Ставить багато продуманих і доцільних ситуативних запитань.

Науково-дослідницькі
1.  Уміє чітко висловити словами чужу і свою думку або спостереження.
2.          Часто намагається знайти своє пояснення причин і змісту подій.
3.          Пробує малювати схеми, створювати конструкції.

Технічні
1              1. Цікавиться різноманітними механізмами й машинками.
2.          Полюбляє розбирати старі прилади, радіоапаратуру.
3.          Любить поглядати журнали, де є креслення, схеми тощо.

 Цікаво знати. Музика, яка лікує.
Щодня ми чуємо музику і навіть не підозрюємо, що звуки  можуть допомагати людям при лікуванні різних захворювань.
Одним з перших, хто пояснив лікувальний ефект музики був Піфагор. Він стверджував, що музика підкоряється вищому закону (математиці) і відновлює в організмі людини гармонію. А давньогрецький лікар Гіппократ лікував музикою безсоння та епілепсію.
Пізніше вчені зробили висновки, що музика може знімати втому й заряджати людину енергією, позитивно впливати на систему кровообігу та дихання.


Слухайте!
Музикотерапевти відзначають, що для кожного конкретного пацієнта треба підбирати індивідуальні мелодії, але існують універсальні "мелодії - цілителі" для певного психічного стану чи захворювання.

Для поліпшення настрою слід слухати:
"Рондо в турецькому стилі" В.А.Моцарта
"Хабанеру" з опери "Кармен" Жоржа Бізе
"Тріумфальний марш" з "Аіди" Джузеппе Верді

Забути про неприємності та проблеми вам допоможе:
"Аве Марія" Франца Шуберта
"Колискова" Йоганесса Брамс

Сонливість проженуть :
концерти та сонати Антоніо Вівальді
серенади Франца Шуберта

Відчуттям ранкової свіжості наповнять душу:
"Ранковий настрій" Едварда Гріга
"Ранок" Ріхарда Штрауса
симфонічний ескіз "Море" Клода Дебюссі
"Пробудження птахів" Олів'є Мессіна

Під час депресії рекомендовані елегії, ноктюрни, колискові.
При перевтомі слід послухати записи:
Елвіса Преслі
Луї Армстронга
Дюка Веллінгтона

При порушенні сну зможуть допомогти:
п’єиси П.І. Чайковського
мелодії КрістофаГлюка
твори Роберта Шумана

Релігійна музика полегшує біль, дарує відчуття спокою.
Головний біль, пов'язаний з емоційним перевантаженням, зменшиться , коли у вас буде звучати:
"Венгерська рапсодія" Ференца Ліста
сюїта "Маскарад" Арама Хачатуряна
"Дон Жуан" В.А.Моцарта

Краще слухати музику у зручному положенні із заплющеними очима 10-15 хвилин. Музика допомагає саме тоді, коли її пропускають через себе, заповнюючи музикою свої думки та свідомість.


Грайте!
Почуватися краще людині допомагають не лише певні мелодії, алей певні інструменти.
Доведено, що арфа гармонійно впливає на роботу серця і здійснює ефективну дію на флегматиків.
Барабан допомагає хворому серцю нормалізувати ритм та лікує кровотворну си
Звуки скрипки лікують душу та допомагають у самопізнанні людині.Цей інструмент благотворно впливає на меланхоліків.
Кларнет виведе вас з пригніченого стану.
Орган гармонізує діяльність хребта та "наведе лад у голові".
Піаніно нормалізує роботу щитовидної залози.
Флейта очищує легені.
Під впливом саксофону активізується сексуальна енергія людини.
Співайте!
Вчені стверджують, що спів теж може лікувати хвороби. У стародавньому Єгипті співом хору лікували безсоння. Сьогодні фахівці радять батькам, діти яких страждають на заїкання, віддати їх на хор. Хоровий спів також допомагає тим, хто не вимовляє певні звуки. Загалом спів нормалізує фізичний стан людини. Під час цього процесу активно задіяний весь організм- активно б'ється серце, дихають легені, виконуються рухові функції. Після 5 -10 хвилин власного співу покращується настрій, підвищується активність.
Тож слухайте музику, грайте на музичних інструментах і співайте!

Дихайте на повні груди і будьте здорові!





"Розмалюю писанку, розмалюю....."